کلمه کلیدی چیست؟
تحقیق کلمه کلیدی چیست؟
مراحل تحقیق کلمه کلیدی چیست؟
انواع کلمه کلیدی؟
اگر سوالات بالا و هر سوالی در زمینه تحقیق کلمه کلیدی برای شما ایجاد شده است و به دنبال پاسخی مناسب برای آنها هستید به این صفحه خوش آمدید. در این مقاله 0 تا 100 نکات مربوط به تحقیق کلمه کلیدی توضیح داده شده است و بعد از خواندن این مقاله میتوانید کار تحقیق کلمه کلیدی را به خوبی انجام دهید.
اگر نیاز به برون سپاری تحقیق کلمه کلیدی دارید ما در مجموعه سایتی این کار را برای شما انجام میدهیم. برای انجام خدمات تحقیق کلمه کلیدی با ما در ارتباط باشید.
کلمه کلیدی چیست؟
کلمات کلیدی، عبارات و کلمات مورد استفاده در محتوا هستند که به موتورهای جستجو در درک موضوع صفحه وب سایت کمک میکنند. درواقع منظور از کلمات کلیدی، کلمات یا عباراتی هستند که مردم در باکس مخصوص جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل وارد میکنند تا آنچه را که میخواهند، پیدا کنند.کلمه کلیدی یا کلیدواژه، میتواند از یک یا چندین کلمه تشکیل شده باشد.
اهمیت و تاثیر کلمات کلیدی در سئو
کلمات کلیدی نقش مهمیدر سئو (بهینه سازی موتور جستجو) دارند زیرا به موتورهای جستجو کمک میکنند تا محتوای یک صفحه وب را درک کنند. زمانی که کاربر موضوع یا پرس و جوی خاصی را جستجو میکند، موتورهای جستجو از کلمات کلیدی برای تطبیق جستجوی کاربر با صفحات وبِ مرتبط استفاده میکنند. بنابراین، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و هدفمند در محتوای یک صفحه وب میتواند به رتبه بالاتر آن در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) کمک کند و بازدید و ترافیک آن را افزایش دهد.
با این حال، توجه به این نکته مهم است که پر کردن کلمات کلیدی یا استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی میتواند به سئوی وبسایت آسیب برساند. در عوض، کلمات کلیدی باید به طور طبیعی و استراتژیک در سراسر محتوا (از جمله در عنوان، توضیحات متا، تگهای هدر و متن اصلی) استفاده شوند.
به طور کلی، استفاده صحیح از کلمات کلیدی میتواند تأثیر زیادی بر سئوی وب سایت داشته باشد و باید جزء ضروری هر استراتژی سئو در نظر گرفته شود.
تحقیق کلمه کلیدی چیست؟
تحقیق کلمات کلیدی فرآیند شناسایی کلمات و عباراتی است که افراد برای جستجوی اطلاعات آنلاین استفاده میکنند. هدف از تحقیق کلمات کلیدی یافتن کلمات کلیدی مرتبط و پربازدید است که میتوانند در محتوای یک وب سایت مورد هدف قرار گیرند تا بازدید و رتبه آن سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) بهبود یابد.
تحقیق کلمات کلیدی شامل تجزیه و تحلیل دادههای جستجو، شناسایی کلمات کلیدی مرتبط و طولانی، و ارزیابی دشواری و رقابت کلمات کلیدی است. این اطلاعات برای تهیه فهرستی از کلمات کلیدی و عبارات هدفمندی که میتوانند در محتوا و سایر اقدامات بهینهسازی وبسایت گنجانده شوند، استفاده میشود.
فرآیند تحقیق کلمات کلیدی یکی از جنبههای مهم بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) است، زیرا به صاحبان وب سایت و بازاریابان کمک میکند تا مخاطبان خود را درک کنند و محتوایی ایجاد کنند که برای آنها مرتبط و ارزشمند باشد. با هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب، صاحبان وب سایت میتوانند شانس خود را برای رتبه بندی بالا در نتایج جستجو و جذب ترافیک بیشتر به سایت خود افزایش دهند.
مراحل تحقیق کلمات کلیدی
برای تحقیق کلمه کلیدی به صورت درست و اصولی باید مراحل زیر را طی کنید.
اهداف خود را مشخص کنید
قبل از شروع تحقیق کلمات کلیدی، باید اهداف خود را مشخص کنید.
سعی میکنید با وب سایت خود به چه چیزی برسید؟
آیا هدف شما افزایش ترافیک یا افزایش آگاهی از برند است؟
با پاسخ دادن به این سؤالات، میتوانید تحقیقات کلیدواژه خود را با اهداف خاص خود هماهنگ کنید.
به عنوان مثال، اگر میخواهید ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید، ممکن است بخواهید کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا را هدف قرار دهید. از سوی دیگر، اگر در تلاش برای افزایش نرخ تبدیل هستید، بایستی کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که خاص تر هستند و قصد خرید بالاتری دارند.
طوفان فکری
گام بعدی، طوفان فکری کلمات کلیدی دانه است. اینها کلمات کلیدی کلی و گستردهای هستند که تجارت، محصولات یا خدمات شما را توصیف میکنند. کلمات کلیدی Seed به عنوان نقطه شروع برای تحقیق شما استفاده میشود و معمولا از کلمات کلیدی هدف نهایی که استفاده خواهید کرد کلی تر هستند.
برای طوفان فکری کلمات کلیدی بذر، به کسب و کار خود و کلمات یا عباراتی که برای توصیف آن استفاده میکنید فکر کنید. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه حیوانات خانگی دارید، کلمات کلیدی بذر شما ممکن است شامل «غذای سگ»، «اسباب بازی گربه» یا «نظافت حیوانات خانگی» باشد.
گسترش کلمات کلیدی (بدست آوردن کلمات مرتبط)
هنگامیکه فهرستی از کلمات کلیدی اولیه خود را تهیه کردید، زمان آن است که شروع به تولید ایدههای کلیدواژه کنید. چندین ابزار وجود دارد که میتوانید برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید، از جمله Google Keyword Planner، Ahrefs، SEMrush و Moz. این ابزارها حجم جستجو، رقابت و سایر معیارها را برای کلمات کلیدی مختلف به شما نشان میدهند.
تجزیه و تحلیل معیارهای کلمات کلیدی
پس از ایجاد لیستی از کلمات کلیدی بالقوه، بایستی معیارهای هر کلمه کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید تا مشخص کنید کدام یک از آنها را هدف قرار دهید. معیارهایی که باید در نظر بگیرید شامل حجم جستجو، رقابت و سختی کلمات کلیدی است.
حجم جستجو تعداد دفعاتی است که هر ماه یک کلمه کلیدی در موتورهای جستجو، سرچ میشود. انتخاب کلمات کلیدیِ پرجستجو و کسب رتبه در این کلمات، موجب سرازیر شدن ترافیک زیادی به سمت سایت شما میگردد.
رقابت، به تعداد وب سایتهای دیگری اطلاق میشود که همان کلمه کلیدی را نیز هدف قرار میدهند. واضح است که کسب رتبه در کلمات کلیدی با رقابت کم آسانتر میباشد.
دشواری (سختی) کلمه کلیدی، به دشواری رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص اشاره دارد. این معیار هم حجم جستجو و هم رقابت برای یک کلمه کلیدی را در نظر میگیرد. کلمه کلیدی با حجم جستجوی بالا و رقابت بالا، دشواری کلمه کلیدی بالایی دارد، در حالی که کلمه کلیدی با حجم جستجوی کم و رقابت کم، دشواری کلمه کلیدی پایینی خواهد داشت.
برای تجزیه و تحلیل این معیارها میتوانید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs یا SEMrush استفاده کنید. به دنبال کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا، رقابت کم و دشواری کلمات کلیدی کم باشید.
کلمات کلیدی هدف را انتخاب کنید
بر اساس تجزیه و تحلیل خود از معیارهای کلمات کلیدی، لیستی از کلمات کلیدی هدف را انتخاب کنید که با محتوای شما مرتبط هستند و حجم جستجوی بالایی دارند اما رقابت کمیدارند. کلمات کلیدی دم بلند (long tail) ، عبارات خاص تری هستند که شامل سه کلمه یا بیشتر هستند، اغلب راحت تر از کلمات کلیدی دم کوتاه که تک کلمات یا عبارات کوتاه هستند رتبه بندی میشوند.
کلمات کلیدی هدفی که انتخاب میکنید بایستی با محتوای شما مرتبط باشند. شما نمیخواهید کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که هیچ ربطی به وب سایت شما ندارند، زیرا این امر منجر به نرخ پرش بالا و تعامل کمتر مخاطبان شما میشود.
گروه بندی کلمات کلیدی بر اساس موضوع
هنگامیکه کلمات کلیدی مورد نظر خود را انتخاب کردید، آنها را بر اساس موضوع گروه بندی کنید. این کار به شما کمک میکند تا محتوای خود را سازماندهی کنید و استراتژی محتوای موثرتری ایجاد کنید. گروه بندی کلمات کلیدی بر اساس موضوع همچنین به موتورهای جستجو کمک میکند تا زمینه محتوای شما را درک کنند و میتواند رتبه وب سایت شما را در SERPها بهبود بخشد.
به عنوان مثال، اگر وبلاگی در مورد مراقبت از حیوانات خانگی دارید، میتوانید کلمات کلیدی خود را در موضوعاتی مانند “نظافت سگ”، “تغذیه گربه” و “رفتار حیوانات خانگی” گروه بندی کنید.
رقبای خود را تحلیل کنید
شما بایستی رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید چه کلمات کلیدی را هدف قرار میدهند. این کار میتواند به شما بینش ارزشمندی در مورد اینکه چه کلمات یا عباراتی مربوط به حوزه شما است بدهد. از یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs یا SEMrush برای تجزیه و تحلیل وب سایتهای رقبای خود استفاده کنید و ببینید آنها برای کدام کلمات کلیدی محتوا تولید میکنند.
همچنین میتوانید از این اطلاعات برای شناسایی شکافهای موجود در بازار و یافتن فرصتهایی برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی که رقبای شما از آنها استفاده نمیکنند استفاده کنید.
فهرست کلمات کلیدی خود را اصلاح کنید
در حین ایجاد محتوا، ممکن است متوجه شوید که برخی از کلمات کلیدی که در ابتدا هدف قرار دادهاید، آنطور که انتظار داشتید ترافیک ایجاد نمیکنند، یا اینکه برخی از محتوای شما برای کلمات کلیدی غیرمنتظره رتبهبندی خوبی دارند. این طبیعی است، و مهم است که فهرست کلمات کلیدی خود را در حین بهینه سازی سایت، اصلاح کنید.
به طور مستمر تجزیه و تحلیل وب سایت خود را زیر نظر داشته باشید و در صورت نیاز تنظیماتی را در استراتژی کلمات کلیدی خود انجام دهید. کلمات کلیدی مختلف را آزمایش کنید و ببینید چه چیزی برای وب سایت شما بهتر است.
انواع کلمات یا عبارات کلیدی
انواع مختلفی از کلمات یا عبارات کلیدی وجود دارد که هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی باید از آنها آگاه باشید. هر نوع ویژگیهای خاص خود را دارد و درک این موارد میتواند به شما در انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای محتوای خود و بهبود رتبه وب سایت خود در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) کمک کند.
کلمات کلیدی دم کوتاه
کلمات کلیدی دم کوتاه که به عنوان کلمات کلیدی دانه نیز شناخته میشوند، کلمات کلیدی کوتاه و عمومیهستند که از یک یا دو کلمه تشکیل شده اند. این کلمات معمولا رقابت بسیار بالای دارند.
به عنوان مثال، “کفش” یا “مبلمان” نمونههایی از کلمات کلیدی دم کوتاه هستند. در حالی که ممکن است حجم جستجوی بالایی داشته باشند، به دلیل رقابت زیاد، کسب رتبه برای این کلمات کلیدی میتواند دشوار باشد.
کلمات کلیدی دم دراز
کلمات کلیدی دم بلند عباراتی خاص تر و طولانی تر هستند که از سه کلمه یا بیشتر تشکیل شده اند. این کلمات اغلب نسبت به کلمات کلیدی کوتاه، رقابت کمتری دارند و میتوانند ترافیک هدفمند بیشتری را به وب سایت شما هدایت کنند.
به عنوان مثال، “بهترین کفشهای دویدن برای زنان” یا “شارژر گوشی سامسونگ مدل A50” نمونههایی از کلمات کلیدی دم بلند هستند. در حالی که ممکن است حجم جستجوی کمتری داشته باشند، کسب رتبه در آنها آسان تر است و میتوانند ترافیک واجد شرایط بیشتری را به وب سایت شما هدایت کنند.
کلمات کلیدی برند
کلمات کلیدی برند، کلمات کلیدی هستند که شامل نام برند شما یا سایر اصطلاحات برند هستند. شما بایستی آنها را در استراتژی کلمات کلیدی خود بگنجانید زیرا میتوانند ترافیک هدفمند را به وب سایت شما هدایت کنند و به شما در افزایش آگاهی از برند کمک کنند.
به عنوان مثال، «کفش نایک» یا «لپ تاپ سامسونگ» نمونههایی از کلمات کلیدی برند هستند. کلمات کلیدی برند اغلب حجم جستجوی بالایی دارند و نسبت به انواع دیگر کلمات کلیدی رقابت کمتری دارند.
کلمات کلیدی با هدف جغرافیایی
کلمات کلیدی با هدف جغرافیایی، کلمات کلیدی هستند که شامل اصطلاحات مبتنی بر مکان هستند. این کلمات برای مشاغل محلی که میخواهند مشتریان را در یک منطقه جغرافیایی خاص هدف قرار دهند، مهم هستند.
به عنوان مثال، “رستوران عربی در مشهد” یا “تعمیرات موبایل در تهران” نمونههایی از کلمات کلیدی با هدف جغرافیایی هستند. گنجاندن این کلمات کلیدی در محتوای خود میتواند به شما کمک کند در نتایج جستجوی محلی رتبه بالاتری داشته باشید و ترافیک هدفمند بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید.
کلمات کلیدی محصول
کلمات کلیدی محصول، کلیدواژههایی هستند که شامل نام محصول یا شماره مدل خاصی میشوند. این کلمات برای وب سایتهای فروشگاهی مهم هستند.
به عنوان مثال، ” گوشی سامسونگ Galaxy S21″ یا ” سشوار کنوود 5820 ” نمونههایی از کلمات کلیدی محصول هستند. گنجاندن این کلمات کلیدی در محتوا میتواند به شما کمک کند تا در نتایج جستجو برای محصولات خاص رتبه بالاتری داشته باشید و ترافیک هدفمند بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید.
ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی
در این قسمت برخی از مهم ترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی ارائه گردیده است. این ابزارها معمولا شامل نسخه رایگان و پولی میباشند. نسخه رایگان دارای محدودیتهایی است که بهتر است برای فعالیت در سطح حرفهای نسخه پولی خریداری گردد.
Google Keyword Planner
گوگل کیوورد پلنر یک ابزار رایگان (و پولی) تحقیق کلمات کلیدی است که توسط گوگل ارائه شده است. این ابزار برای کمک به تبلیغکنندگان در یافتن کلمات کلیدی مرتبط برای استفاده در کمپینهای تبلیغاتی گوگل طراحی شده است، اما میتواند برای جستجوی کلمات کلیدی SEO نیز استفاده شود. برای استفاده از این ابزار به یک حساب Google Ads نیاز دارید، اما ایجاد آن رایگان است.
برای استفاده از Google Keyword Planner، میتوانید با وارد کردن یک کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار یا وب سایت خود شروع کنید. سپس این ابزار لیستی از کلمات کلیدی مرتبط به همراه حجم جستجو، سطح رقابت و پیشنهادی را در اختیار شما قرار میدهد. همچنین میتوانید یک URL یا صفحه لندینگ وبسایت را وارد کنید تا ایدههای کلمه کلیدی را بر اساس محتوای وبسایت خود دریافت کنید.
یکی از ویژگیهای مفید Google Keyword Planner این است که نتایج شما را بر اساس مکان، زبان و شبکه جستجو فیلتر میکند. این کار میتواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی خود را به طور موثرتری بر اساس مخاطبان و مکان مدنظر خود هدف قرار دهید.
یکی دیگر از ویژگیهای مفید، امکان مشاهده آمار تاریخی برای کلمات کلیدی، مانند میانگین حجم جستجوی ماهانه و سطح رقابت آنها است. این اطلاعات میتواند به شما کمک کند تا بهترین کلمات کلیدی را برای وب سایت خود انتخاب کنید. (شایان ذکر است نسخه رایگان این ابزار میزان تقریبی سرچ ماهانه را ارئه میدهد و همچنین محدودیتهایی دارد، اما تا حد زیادی نیاز شما را مرتفع میکند.)
SEMrush
سمراش یک ابزار تحقیق کلمه کلیدی پولی است که مجموعهای از ویژگیها را برای شما ارائه میدهد. این برنامه برای کمک به شما در تحقیقات کلمات کلیدی، تحلیل سایت، تجزیه و تحلیل رقابتی و موارد دیگر طراحی شده است. SEMrush بسته به نیاز شما پلنهای قیمتی متفاوتی را ارائه میدهد.
برای استفاده از SEMrush برای تحقیق کلمات کلیدی، میتوانید با وارد کردن یک کلمه کلیدی یا یک URL در نوار جستجو شروع کنید. سپس این ابزار لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را به همراه اطلاعاتی در مورد حجم جستجو، دشواری کلمه کلیدی و CPC (هزینه هر کلیک) در اختیار شما قرار میدهد.
یکی دیگر از ویژگیهای مفید SEMrush این است که میتوانید کلمات کلیدی برتر رقبای خود را ببینید. این کار میتواند به شما کمک کند فرصتهای جدید کلمه کلیدی را بیابید . همچنین میتوانید از این ابزار برای تجزیه و تحلیل بک لینکهای وب سایت خود و ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی خود در طول زمان استفاده کنید.
SEMrush همچنین یک ویژگی Site Audit را ارائه میدهد که میتواند به شما در شناسایی مسائل فنی که ممکن است بر عملکرد SEO وب سایت شما تأثیر بگذارد کمک کند. این قسمت شامل مشکلاتی مانند لینکهای شکسته، محتوای تکراری و سرعت پایین صفحه میشود.
Ahrefs
اچرف یکی دیگر از ابزارهای محبوب تحقیق کلمات کلیدی پولی است که مجموعهای از ویژگیها را برای سئوکارها و سایر افراد ارائه میدهد. این برنامه برای کمک به شما در تحقیقات کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، تحقیق محتوا و موارد دیگر طراحی شده است. Ahrefs بسته به نیاز شما پلنهای قیمت گذاری متفاوتی را ارائه میدهد..
برای استفاده از Ahrefs برای تحقیق کلمات کلیدی، میتوانید با وارد کردن یک کلمه کلیدی یا یک URL در نوار جستجو شروع کنید. سپس این ابزار لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را به همراه اطلاعاتی در مورد حجم جستجو، دشواری کلمه کلیدی و CPC (هزینه هر کلیک) در اختیار شما قرار میدهد.
بسیاری از امکانات اچرف و سمراش شبیه به هم است. با این حال تجربه نشان داده است اچرف ابزار قدرتمند تری نسبت به سمراش است.
Moz Keyword Explorer
ماز ابزار قدرتمندی است که به تحقیق و تحلیل کلمات کلیدی کمک میکند. با استفاده از این ابزار میتوانید مرتبط ترین و پربازدیدترین کلمات کلیدی را برای وب سایت یا کسب و کار خود بیابید.
برای استفاده از Moz Keyword Explorer برای تحقیق کلمات کلیدی، میتوانید یک کلمه کلیدی یا عبارت مرتبط با کسب و کار خود را وارد کنید و لیستی از کلمات کلیدی مرتبط به همراه حجم جستجو، دشواری و پتانسیل آنها را دریافت کنید.
برخی از ویژگیها و امکانات کلیدی Moz Keyword Explorer عبارتند از:
پیشنهادات کلیدواژه: این ابزار فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط به همراه حجم جستجو و میزان دشواری آنها را ارائه میدهد.
تجزیه و تحلیل SERP: شما میتوانید صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) را برای یک کلمه کلیدی خاص تجزیه و تحلیل کنید و صفحات با رتبه برتر، اعتبار دامنه آنها و سایر معیارها را مشاهده کنید.
معیارهای کلمه کلیدی: میتوانید معیارهای مهمیمانند حجم جستجو، دشواری، فرصت و پتانسیل را برای هر کلمه کلیدی مشاهده کنید.
لیست کلمات کلیدی: میتوانید لیست کلمات کلیدی را برای تجزیه و تحلیل آینده ایجاد و ذخیره کنید.
تجزیه و تحلیل رقبا: میتوانید کلمات کلیدی را که رقبای شما در آنها کسب رتبه کرده اند تجزیه و تحلیل کنید و فرصتهای جدید را شناسایی کنید.
فیلتر و مرتبسازی: میتوانید نتایج کلمات کلیدی را بر اساس معیارهای مختلفی مانند حجم جستجو، دشواری و فرصت، فیلتر و مرتب کنید.
جستجوی مبتنی بر مکان: میتوانید کلمات کلیدی را بر اساس مکآنها و زبآنهای خاص جستجو کنید.
دادههای تاریخی: میتوانید دادههای تاریخی یک کلمه کلیدی را مشاهده کنید و ببینید حجم جستجو و دشواری آن در طول زمان چگونه تغییر کرده است.
به طور کلی، Moz Keyword Explorer یک ابزار قدرتمند تحقیق کلمات کلیدی است که طیف گستردهای از ویژگیها را برای شما ارائه میدهد. این ابزار میتواند به شما کمک کند فرصتهای جدید کلمات کلیدی را پیدا کنید، رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید و عملکرد کلی سئو وب سایت خود را بهبود بخشید.
Ubersuggest
Ubersuggest یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که به شما کمک میکند کلمات کلیدی مناسب را برای وب سایت خود پیدا کنید. این ابزار توسط نیل پاتل ( یک فرد متخصص سئو )ایجاد شده است. Ubersuggest یک ابزار رایگان (و پولی) است که برای کمک به شما در یافتن کلمات کلیدی که مخاطبان هدف شما به دنبال آن هستند طراحی شده است و بینشهایی را در مورد رقابت برای آن کلمات کلیدی در اختیار شما قرار میدهد.
نحوه استفاده از Ubersuggest برای تحقیق کلمات کلیدی
استفاده از Ubersuggest برای تحقیق کلمات کلیدی آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است:
1. به وب سایت Ubersuggest بروید:
https://neilpatel.com/ubersugest/
2. یک کلمه کلیدی یا یک نام دامنه را در کادر جستجو وارد کنید
3. کشور و زبان خود را انتخاب کنید
4. روی «جستجو» کلیک کنید
Ubersuggest سپس لیستی از ایدههای کلمه کلیدی مرتبط با پرس و جوی جستجوی شما را ایجاد میکند. میتوانید از این ایدههای کلمه کلیدی برای ایجاد محتوای مرتبط با مخاطبان هدف خود استفاده کنید. همچنین میتوانید از Ubersuggest استفاده کنید تا متوجه شوید کسب رتبه برای یک کلمه کلیدی خاص چقدر دشوار است.
ویژگیها و امکانات Ubersuggest
Ubersuggest دارای تعدادی ویژگی و امکانات است که آن را به یک ابزار قدرتمند برای تحقیق کلمات کلیدی تبدیل میکند. در اینجا برخی از ویژگیها و امکانات کلیدی Ubersuggest آورده شده است:
ایدههای کلیدواژه: Ubersuggest فهرستی از ایدههای کلیدواژه مرتبط با درخواست جستجوی شما را تولید میکند. اطلاعاتی در مورد حجم جستجو، CPC (هزینه هر کلیک) و رقابت برای هر کلمه کلیدی در اختیار شما قرار میدهد.
ایدههای محتوا: Ubersuggest ایدههای محتوا را بر اساس کلمه کلیدی که وارد کرده اید در اختیار شما قرار میدهد. این کار میتواند به شما کمک کند تا ایدههایی برای پستهای وبلاگ، مقالات و انواع دیگر محتوا پیدا کنید.
تجزیه و تحلیل رقابتی: Ubersuggest به شما امکان میدهد رقابت را برای یک کلمه کلیدی خاص تجزیه و تحلیل کنید. میتوانید ببینید که رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی چقدر دشوار است و همچنین میتوانید وب سایتهای برتری که در آن کلمه کلیدی رتبه دارند را مشاهده کنید.
تجزیه و تحلیل بک لینک: Ubersuggest به شما امکان میدهد بک لینکهای رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید. شما میتوانید صفحات برتری که به وب سایتهای رقبای شما لینک میدهند را ببینید و میتوانید از این اطلاعات برای ایجاد بک لینکهای خود استفاده کنید.
KWFinder
KWFinder یک ابزار قدرتمند تحقیق کلمات کلیدی است که به شما کمک میکند کلمات کلیدی طولانی با سختی سئو پایین را پیدا کنید. این یک ابزار کاربر پسند است که تجزیه و تحلیل جامعی از هر کلمه کلیدی، از جمله حجم جستجو، دشواری کلمه کلیدی و CPC ارائه میدهد.
برای استفاده از KWFinder برای تحقیق کلمات کلیدی، این مراحل را دنبال کنید:
1. یک کلمه کلیدی یا عبارت مربوط به کسب و کار یا جایگاه خود را در نوار جستجو وارد کنید.
2. کشور و زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.
3. KWFinder لیستی از کلمات کلیدی پیشنهادی طولانی را به همراه حجم جستجو، دشواری کلمه کلیدی و CPC نمایش میدهد.
4. میتوانید نتایج را بر اساس حجم جستجو، دشواری کلمه کلیدی، CPC و موارد دیگر فیلتر کنید.
5. هنگامیکه کلمه کلیدی متناسب با نیاز خود را پیدا کردید، میتوانید با کلیک بر روی آن، تجزیه و تحلیل بیشتری انجام دهید. KWFinder دادههای اضافی مانند تجزیه و تحلیل SERP، بک لینک و موارد دیگر را در اختیار شما قرار میدهد.
برخی از ویژگیها و امکانات KWFinder عبارتند از:
1. تحقیق در مورد کلمات کلیدی: KWFinder به شما کمک میکند کلمات کلیدی طولانی با سختی سئو پایین را پیدا کنید.
2. تجزیه و تحلیل SERP: میتوانید 10 نتیجه جستجوی برتر را برای هر کلمه کلیدی تجزیه و تحلیل کنید و در مورد بک لینک، سیگنالهای اجتماعی و موارد دیگر اطلاعاتی کسب کنید.
3. دشواری کلمه کلیدی: KWFinder امتیازی از 0 تا 100 ارائه میدهد تا نشان دهد که رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص چقدر دشوار است.
4. تحقیق در مورد کلمات کلیدی محلی: میتوانید مکانها و زبانهای خاصی را هدف قرار دهید تا کلمات کلیدی مرتبط با مخاطبان هدف خود را پیدا کنید.
5. دادههای تاریخی: میتوانید حجم جستجو و دشواری کلمه کلیدی هر کلمه کلیدی را در طول زمان پیگیری کنید.
Google Trends
گوگل ترند یک ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی است که برای کمک به شما در کشف محبوبیت عبارات جستجو در طول زمان طراحی شده است. این ابزار میتواند به شما کمک کند تا درک کنید که چگونه علاقه به یک کلمه کلیدی یا موضوع خاص در طول زمان تغییر کرده است و روندها و فرصتها را برای محتوای خود شناسایی کنید.
برای استفاده از Google Trends، میتوانید با وارد کردن یک کلمه کلیدی یا موضوع در نوار جستجو شروع کنید. سپس این ابزار نموداری از حجم جستجوی کلمه کلیدی در طول زمان و همچنین موضوعات و پرس و جوهای مرتبط را در اختیار شما قرار میدهد.
یکی از ویژگیهای مفید Google Trends، توانایی مقایسه محبوبیت چندین کلمه کلیدی یا موضوع است. این میتواند به شما در درک چگونگی ارتباط محبوبیت کلمات کلیدی یا موضوعات مختلف با یکدیگر و شناسایی فرصتهای بالقوه برای محتوای خود کمک کند.
یکی دیگر از ویژگیهای مفید Google Trends امکان فیلتر کردن نتایج بر اساس مکان، دوره زمانی و دسته بندی است. این ویژگی میتواند به شما کمک کند روندها و فرصتهایی را پیدا کنید که مختص مخاطبان هدف شما هستند و ارتباط محتوای خود را بهبود بخشند.
Keyword Tool.io
Keyword Tool.io یک ابزار آنلاین تحقیق کلمات کلیدی است که به شما کمک میکند کلمات کلیدی طولانی را برای وب سایت، وبلاگ یا فروشگاه آنلاین خود پیدا کنید. این ابزار از ویژگی تکمیل خودکار گوگل برای پیشنهاد کلمات کلیدی مرتبط و پربازدید استفاده میکند که مخاطبان هدف شما به دنبال آن هستند.
چگونه از Keyword Tool.io برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنیم؟
استفاده از Keyword Tool.io برای تحقیق کلمات کلیدی آسان است. شما فقط باید این مراحل ساده را دنبال کنید:
1. به keywordtool.io بروید
2. یک کلمه کلیدی seed مربوط به کسب و کار یا جایگاه خود را وارد کنید.
3. کشور و زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.
4. موتور جستجویی را که میخواهید استفاده کنید (Google، YouTube، Bing، Amazon، eBay، یا App Store) انتخاب کنید.
5. بر روی دکمه “جستجو” کلیک کنید.
Keyword Tool.io سپس فهرستی از کلمات کلیدی طولانی را بر اساس کلمه کلیدی seed و موتور جستجوی انتخاب شده ایجاد میکند. میتوانید از این لیست برای بهینه سازی محتوای وب سایت خود، ایجاد پستهای وبلاگ یا اجرای کمپینهای تبلیغاتی گوگل استفاده کنید.
ویژگیها و امکانات Keyword Tool.io
Keyword Tool.io طیف گستردهای از ویژگیها و امکانات را ارائه میدهد که آن را به ابزاری عالی برای تحقیقات کلمات کلیدی تبدیل میکند. برخی از ویژگیهای کلیدی آن عبارتند از:
پیشنهادات کلیدواژه: Keyword Tool.io صدها پیشنهاد کلیدواژه طولانی را بر اساس کلمه کلیدی seed و موتور جستجوی انتخاب شده ایجاد میکند.
دادههای حجم جستجو: Keyword Tool.io دادههای حجم جستجوی ماهانه برای هر کلمه کلیدی و همچنین تخمینی از سطح رقابت را ارائه میدهد.
امتیاز دشواری کلمه کلیدی: Keyword Tool.io امتیاز دشواری کلمه کلیدی را بر اساس تعداد وب سایتهایی که برای هر کلمه کلیدی رقابت میکنند محاسبه میکند.
گزینههای خروجی: Keyword Tool.io به شما امکان میدهد لیست کلمات کلیدی خود را به عنوان یک فایل CSV یا Excel برای تجزیه و تحلیل آسان و ادغام با ابزارهای دیگر خروجی بگیرید.
شایان ذکر است نسخه رایگان این ابزار تا حد زیادی نیاز شما را مرتفع میکند.
Search consol google
کنسول جستجوی گوگل یک ابزار رایگان ارائه شده توسط گوگل است که به صاحبان وب سایت اجازه میدهد تا عملکرد وب سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل کنترل کنند. یکی از ویژگیهای کنسول جستجوی گوگل، امکان انجام تحقیقات کلمات کلیدی بر اساس دادههای گزارش کوئریهای جستجو است.
یکی از مهمترین ویژگیهای سرچ کنسول گوگل، ارائه آمار دقیق در مورد عبارات و کلمات مختلف است. درواقع سایر ابزراهای تحقیقات کلمات کلیدی همواره درصدی خطا دارند.
برای دسترسی به گزارش عبارتهای جستجو در کنسول جستجوی گوگل، میتوانید به بخش «search result» بروید و روی «queries» کلیک کنید. در اینجا، لیستی از کلمات کلیدی را که افراد برای یافتن وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل استفاده کرده اند، به همراه اطلاعاتی در مورد نمایشها، کلیکها، نرخ کلیک (CTR) و موقعیت متوسط میبینید.
یکی از ویژگیهای مفید گزارش سرچ کنسول، امکان فیلتر کردن و مرتب کردن نتایج شما بر اساس معیارهای مختلف، مانند سرچ، صفحه، کشور، دستگاه و موارد دیگر است. این موضوع میتواند به شما کمک کند فرصتهایی برای بهبود عملکرد وب سایت خود برای کلمات کلیدی خاص یا مخاطبان هدف پیدا کنید.
یکی دیگر از ویژگیهای مفید سرچ کنسول، امکان مشاهده صفحاتی در وب سایت شما است که برای کلمات کلیدی خاص رتبه بندی میشوند. این ویژگی میتواند به شما کمک کند صفحاتی را که عملکرد خوبی دارند شناسایی کنید و آنها را بیشتر برای آن کلمات کلیدی بهینه کنید یا صفحاتی را که عملکرد خوبی ندارند شناسایی و اقدامات لازم برای آن را انجام دهید.
سایر روشهای بدست آوردن کلمات کلیدی
از جمله سایر موارد مفید برای بدست آوردن کلمات کلیدی مرتبط در حوزه کاری شما، Google Suggestions و Google Related Searches میباشد.
زمانی که شما یک عبارت یا کلمه را در باکس گوگل برای سرچ وارد میکنید، گوگل به طور خودکار عبارات کامل تری را به شما پیشنهاد میدهد. این درواقع همان Google Suggestions میباشد که به شما کلمات مرتبط بیشتری در ادامه سرچ، پیشنهاد میدهد.
بعد از اینکه شما عبارت مدنظرتان را وارد کردید و کلید اینتر را زدید، یکسری پیشنهادات در انتهای صفحه به شما نمایش داده میشود. اینها درواقع همان Google Related Searches میباشند.
استفاده از این ابزارهای گوگل برای بدست آوردن کلمات کلیدی و تولید محتوا بر اساس این عبارات به شما کمک خواهد کرد تا ترافیک بیشتری برای سایت خود بدست آورید.
نکات مهم در تحقیق کلمات کلیدی
هدف کاربر:
یکی از مهمترین جنبههای تحقیق کلمات کلیدی، درک هدف کاربر از جستجو است. این موضوع فقط در مورد شناسایی کلمات کلیدی که حجم جستجوی بالایی دارند مطرح نیست، بلکه در مورد دانستن اینکه کاربر میخواهد چه چیزی را پیدا کند و چگونه عبارت جستجوی خود را بیان میکند مربوط است. توجه به این موضوع به ایجاد محتوای مرتبط با هدف جستجوی کاربر کمک میکند و شانس رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو را بهبود میبخشد.
کلمات کلیدی مرتبط:
شناسایی و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با محتوایی که ایجاد میکنید بسیار مهم است. ارتباط، یک عامل کلیدی در الگوریتمهای موتورهای جستجو است و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط به جذب مخاطب مناسب به وب سایت شما کمک میکند. ارتباط کلمات کلیدی همچنین به بهبود تجربه کلی کاربر در وب سایت شما کمک میکند، زیرا کاربران، بیشتر با محتوایی که با هدف جستجوی آنها مطابقت دارد درگیر میشوند.
رقابت کلمات کلیدی:
سطح رقابت برای یک کلمه کلیدی خاص عامل مهمیاست که باید در تحقیق کلمات کلیدی در نظر گرفته شود. ممکن است کسب رتبه در کلمات کلیدی با رقابت بالا دشوارتر باشد و زمان و تلاش بیشتری لازم باشد. با این حال، کلمات کلیدی کمتر رقابتی معمولا حجم جستجوی کمتری دارند و ترافیک زیادی را جذب نمیکنند. هنگام انتخاب کلمات کلیدی، ایجاد تعادل بین حجم جستجوی بالا و رقابت کم بسیار مهم است.
کلمات کلیدی طولانی:
کلمات کلیدی دم بلند عبارات کلیدی طولانی تر و خاص تری هستند که رقابت کمتری دارند و حجم جستجوی کمتری دارند. با این حال، این عبارات هدفمندتر هستند و ممکن است نرخ تبدیل بالاتری داشته باشند زیرا کاربران را با هدف جستجوی خاص تر جذب میکنند. کلمات کلیدی طولانی میتوانند به استراتژی کلمات کلیدی شما کمک کنند و به جذب مخاطب مناسب به وب سایت شما ختم شوند.
لینکهای مرتبط با تحقیق کلمه کلیدی
سایتی ارائه دهنده خدمات سئو میباشد برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه وارد لینک زیر شوید.
اگر کلمات کلیدی خود را پیدا کردید و نیاز به تولید محتوای متنی سئو شده دارید وارد صفحه زیر شوید و با ما در ارتباط باشید.
منابع استفاده شده:
moz.com/beginners-guide-to-seo/keyword-research
ahrefs.com/blog/keyword-research